Verslag Thema avond 1: Meebewegen

11 oktober 2022

Dinsdag 11 oktober 2022- VOL thema avond ‘Meebewegen’

We gaan beginnen! De eerste avond van het thema Meebewegen is van start gegaan.

Agnes is de spreker van deze avond en zij neemt ons mee op de verkenning “van tegenslag naar groei". Met een individuele schrijfoefening reflecteerden VOL- ondernemers op hoe ze zelf om gaan met tegenslag. Vervolgens werd er in tweetallen hierover gedeeld en daarna plenair nabesproken. Dit werd als heel fijn en verdiepend ervaren.

Agnes loopt met ons langs diverse handreikingen hoe we kunnen omgaan met tegenslagen die zij baseert op een prachtig boek "Hopeloos succesvol" van Floris Venneman: Een aanrader om te lezen.

Een mooie avond waarbij vooral het delen met elkaar veel inzichten, herkenning en verbinding oplevert. De conclusie is dat we realiseren dat we elkaar actief kunnen opzoeken en ons netwerk kunnen inzetten voor de tegenslagen die op ons ondernemerspad komen. Tegenslagen zijn kansen om een betere ondernemer te worden. We kunnen ervan leren en van groeien. We kunnen elkaar daarin ondersteunen.

Er ontstond ook een idee om ‘durf om hulp te vragen’ in een vorm te gieten buiten de avonden om, zoals in het verleden bij VOL al eens eerder is gedaan. Samenkomen met wie daar behoefte aan heeft en hulp te vragen aan elkaar, mee te denken met elkaar, of een luisterend oor te bieden, etc..

Na de workshop was er volop gelegenheid om elkaar te spreken onder het genot van een drankje en borrelnootje. Wat fijn om zo met elkaar verder te delen en er voor elkaar te kunnen zijn.

Deze avond was een mooie aftrap van dit thema. De volgende avond is op maandag 14 november over ‘Hoe kan je een ander effectief laten meebewegen’. Als je je nog niet aangemeld hebt, kun je het alsnog doen via de website.

Themateam Meebewegen, Agnes, Annemarie, Mariska en Renate