Balans!

22 december 2021

Een thema dat ons allemaal raakt. Persoonlijk, professioneel. Praktisch, spiritueel, lichamelijk.
Het roept verschillende gevoelens op en zorgt voor mooie gesprekken. Een ding is zeker.
Genoeg om te delen, te leren en over te praten. Dit alles doen we dan ook graag met elkaar.

Daarom organiseren we in 2022 de komende vier ‘BALANS’ momenten:

Dinsdag 14 januari | Gek op stress, maar niet altijd | Annemieke Vink

*Let op: Meld je je aan voor 10 januari a.s.? Dan ontvang je een korte vragenlijst van CSR. Deze test geeft inzicht in jouw stresslevel. De uitslag ontvang je in een kort rapport samen met een aantal adviezen.

We ervaren allemaal wel eens stress in ons leven. Nu is er met stress is op zich niets mis. Stress is functioneel en kan je helpen op het juiste moment over genoeg focus en energie te beschikken. Maar tevéél stress kan leiden tot allerlei klachten, fysiek en mentaal. Met als ‘eindpunt’ een burn-out.

Deze avond zoomen we wat dieper in op stress. Wat is stress eigenlijk? Wat gebeurt er in je lichaam als je stress ervaart? Hoe blijf je fysiek en mentaal in balans? Annemieke Vink neemt je mee in de achtergronden van stress met een presentatie en filmpjes en allerlei tips.

Zelf ga je ook aan de slag: vooraf vul je een vragenlijst in, waarin je zicht krijgt op je eigen stressniveau. Tijdens de sessie wisselen we in break out rooms met elkaar uit wat ons helpt om in balans te blijven. Ook nemen we enkele korte oefeningen door die helpen om te ontspannen.

Annemieke Vink is stress-coach en partner van het CSR-centrum, een expertise-centrum voor stress en burn-out.  Annemieke biedt coaching en re-integratiebegeleiding aan mensen met stressklachten, burn-out en chronische aandoeningen.

Woensdag 16 februari:  Plonie Smink
Tijdens de tweede Balans avond hebben we Plonie Smink te gast. Plonie neemt ons deze avond interactief mee in de zeven eigenschappen van leiderschap (Stephen R. Covey). Op één of twee eigenschappen gaat ze dieper in, om zo handvaten mee te geven om meer balans te kunnen ervaren op persoonlijk en zakelijk niveau.

Plonie Smink is een enthousiaste zelfstandig trainer/coach die mensen begeleid op het gebied van persoonlijke ontwikkeling en professionele groei.

Dinsdag 22 maart: Paul Loomans

Tijdens het derde Balans moment komt Paul Loomans spreken. Paul is eerder als spreker bij ons geweest. In de bibliotheek in Leidsche Rijn Centrum heeft hij ons toen binnen een paar uur wegwijs gemaakt in het 'tijdsurfen'. Nu heeft Paul zijn methode uitgebreid én een nieuw boek uitgebracht: 'Vleugels van Vertrouwen'. Op 22 maart geeft Paul ons een inkijkje in zijn ideeën over hoe stress op te lossen en vanuit innerlijke rust te leven, door een balans te vinden tussen denken, voelen en doen.

Vrijdagochtend 1 april | datum onder voorbehoud | Praktisch in balans blijven | Michelle Barten en Mariska Hoffland

Het vierde ‘Balans’ moment staat in het teken van praktisch in balans blijven. Mariska en Michelle nemen je mee in hoe effectief om te gaan met je tijd en je agenda en praktische tips om productief te werken. Ook hier is genoeg ruimte om met elkaar van gedachten te wisselen en van elkaar te leren.

Inschrijven voor de bijeenkomsten doe je door je aan te melden op de website van VOL.

Vragen of suggesties? Stuur dan een mail naar balans@verenigingvol.nl.

Hopelijk tot dan!

Vriendelijke groet,